fredag 9 november 2012

FÖRBEREDELSE FÖR SKYPE-MÖTE
Nu har jag installerat skype på min mac för att kunna ha möte idag klockan 13. Själva installerandet var ganska lätt och jag lyckades med mitt testringande. Det jag inte klarat av är att försöka hitta kontakter att lägga i adressboken. Jag skriver in fullständiga gmail adresser men kontakterna hittas inte. Kanske jag får hjälp idag på mötet, ifall jag får kontakt alltså.
Hittills har jag annars försökt förstå mig på flickr, men mitt tålamod tryter och jag kommer ingen vart med den. Har ändå idag bestämt mig för att göra om alla saker med min riktiga dator istället för med Ipaden, jag tror att jag har lättare att handskas med de nya programmen ifall jag gör det på dator, som ändå är mera bekant för mig än en ipad, det kanske blir för mycket krångel att lära sig ipad och nya some program samtidigt....

1 kommentar:

  1. Jag tror, att det här att du först försöker göra saker på din dator och senare tar dom i bruk på iPad, är ett bra beslut. Det kan vara svårt att få tag i idén, om man hela tiden måste kämpa med olika tekniska saker. För mig var det så, att efter att ha använt t.ex. bloggar, twitter, linkedin, dropbox osv. på datorn var det mycket lätt att börja använda dom på iPad också. (det var faktiskt så, att så fort jag fick iPad försökte jag hitta, om mina favoriter har en App, och genast nerladdade det och tog i bruk. Det blev liksom sug i stället för tryck!)

    - Irmeli

    SvaraRadera